Worldline kondigt transactierecords aan

Recorddag op 23 december met meer dan 14 miljoen elektronische transacties, in lijn met maand en jaarcijfers.

Worldline, dat het grootste deel van de betalingen in ons land verwerkt, meldt een recordperiode. Er werden niet alleen op 24 uur tijd meer dan 14 miljoen transacties verwerkt, het bedrijf verwerkte ook een recordpiek van 26.003 betalingen per minuut en noteert een hoger aantal transacties in 2023.

Een recordminuut

Op zaterdag 23 december werd een minuutrecord verbroken: de datacenters van Worldline verwerkten een transactiepiek van ongeveer 26.003 transacties per minuut om 11.48u.

Een recorddag

Belgische consumenten hebben op dezelfde dag meer dan 14 miljoen elektronische betalingen verricht bij fysieke en online winkels. Dat aantal is het hoogste ooit geregistreerd voor elektronische transacties op één enkele dag in België. Het vorige record stond op 13,8 miljoen elektronische betalingen, een paar weken eerder vastgesteld op 1 december 2023.

Een maand en een jaar vol transacties

In de huidige top 5 van dagen met het hoogste aantal elektronische transacties op 24u tijd duikt de decembermaand regelmatig op. Maar ook het jaar 2023 blijkt een jaar waarin er veel elektronisch betaald werd, de lijst bestaat exclusief uit data in 2023. En dat zorgt samen natuurlijk voor een stijging in het aantal elektronische betalingen én een jaarrecord: in 2022 verwerkte Worldline 3,4 miljard elektronische transacties over het hele jaar, in 2023 zijn dat er, nog voor het jaar goed en wel afgerond is, al 3,7 miljard.

1. Zaterdag 23 december 2023: meer dan 14 miljoen
  2. Vrijdag 1 december 2023: 13.819.173 transacties
  3. Zaterdag 16 december 2023: 13.673.040 transacties
  4. Zaterdag 2 december 2023: 13.636.247 transacties
  5. Zaterdag 1 juli 2023: 13.599.458 transacties

OVER Worldline

Worldline [Euronext: WLN] helpt ondernemingen in al hun vormen en van elk formaat om hun groeitraject te versnellen - snel, eenvoudig en veilig. Met geavanceerde betalingstechnologie, lokale expertise en oplossingen op maat voor honderden markten en sectoren stimuleert Worldline de groei van meer dan een miljoen bedrijven over de hele wereld. In 2022 genereerde Worldline een omzet van 4,4 miljard euro. worldline.com

PERS Contact

T +32 2 727 68 22

E press-benelux@worldline.com

Persberichten in je mailbox

Over Worldline

Worldline [Euronext: WLN] helpt ondernemingen in al hun vormen en van elk formaat om hun groeitraject te versnellen - snel, eenvoudig en veilig. Met geavanceerde betalingstechnologie, lokale expertise en oplossingen op maat voor honderden markten en sectoren stimuleert Worldline de groei van meer dan een miljoen bedrijven over de hele wereld. In 2023 genereerde Worldline een omzet van 4,6 miljard euro.

Corporate purpose
Het maatschappelijk doel (‘raison d'être’) van Worldline is het ontwerpen en exploiteren van toonaangevende digitale betaal- en transactieoplossingen die duurzame economische groei mogelijk maken en het vertrouwen en de veiligheid in onze samenlevingen versterken. Worldline maakt deze oplossingen milieuvriendelijk en breed toegankelijk, en ondersteunt sociale transformatie.

A/B Building Haachtsesteenweg 1442 1130 Brussel